ریبون زبرا Ribbon Zebra جوهر مخصوص پرینترهای زبرا است که برای چاپ کارت PVC مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای چاپ کارت علاوه بر داشتن پرینتر مخصوص نیاز به رول پرینتر ZEBRA است، که فرایند چاپ بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. ریبون شامل تعدادی پنل با چند رنگ متفاوت است. پنل‌های ریبون پرینتر زبرا به صورت نوارهای رنگی هستند که پس از قرار گرفتن در زیر هد کارت پرینترها، رنگ‌های پنل‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و رنگ‌های مختلفی را برای چاپ روی کارت پی وی سی ایجاد می‌کنند. ریبون‌های برند ZEBRA انواع مختلفی دارند و از نظر کیفیت متریال، نوع رنگ و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. ریبون ها به صورت اورجینال و کره‌ای در بازار ایران عرضه می‌شود؛ ریبون اورجینال باعث افزایش کیفیت چاپ و عمر مفید پرینتر می‌شود. همچنین برای حفظ کیفیت مناسب در چاپ، می‌بایست ریبون در شرایط محیطی مناسبی نگهداری شود.

انواع ریبون ZEBRA

ریبون‌ های ZEBRA انواع مختلفی دارند که هر یک برای اهداف مختلف و چاپ نوع خاصی از کارت‌های پی وی سی یا چاپ قسمت‌های مختلف کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هر رول از این ریبون‌ ها امکان چاپ تعداد مشخصی کارت وجود دارد. ماده مصرفی زبرا منحصر به پرینتر زبرا است. در واقع ریبون‌ها بر اساس مدل پرینتر انتخاب می‌شوند و بر اساس هدف چاپ می‌توان از انواع آن‌ها استفاده نمود. بنابراین پیش از استفاده از این محصول، باید مطمئن شوید کدام نوع در پرینتر مورد نظرتان قابل استفاده است. این ریبون پرینتر از نظر کیفیت، تعداد چاپ و نوع رنگ دارای تفاوت می‌باشند. اما به طور کلی ریبون برند زبرا به دو دسته تک رنگ و رنگی تقسیم می‌شود. که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها به صورت مجزا می‌پردازیم.

  • ریبون رنگی زبرا

ریبون رنگی زبرا شامل رنگ‌های زرد (Y)، صورتی (M) و فیروزه (C) برای چاپ طیف کاملی از رنگ‌ها است. این مدل همچنین دارای یک پنل O است که یک پنل پوشش محافظ است و در انتهای چاپ روی سطح کارت قرار می‌گیرد. هر پنل یک رنگ اصلی محسوب می‌شود که در هنگام چاپ به صورت لایه‌ای و نوبتی روی کارت خام PVC رنگ‌ها چاپ می‌شود. دستگاه چاپ کارت پی وی سی می‌تواند در زمان چاپ، با ترکیب کردن این رنگ‌ها با هم، رنگ‌های مختلف را بسازد. این مدل به عنوان مواد مصرفی پرینتر چاپ کارت زبرا مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌توان انواع کارت PVC نظیر کارت عضویت، کارت دانشجویی، کارت پرسنلی و … را چاپ نمود.


از انواع پرکاربرد ریبون رنگی زبرا عبارتند از:

 

  • ریبون رنگی ۲۴۰-۸۰۰۰۱۷

ریبون کارت پرینتر مدل ۸۰۰۰۱۷-۲۴۰ کاملا اورجینال است. تعداد کارت‌های چاپی این ریبون ۲۰۰ عدد است. ریبون رنگی فوق با بهترین کیفیت ارائه شده است و ماندگاری بالایی دارد. این ریبون مناسب پرینتر های زبرا مدل ZXP1 بوده و با استفاده از آن می‌توان بر روی تمام کارت‌های PVC استاندارد عملیات چاپ و شخصی‌سازی انجام داد.

  • ریبون رنگی ۳۴۰-۸۰۰۰۳۳

ریبون ۳۴۰-۸۰۰۰۳۳ برای دستگاه پرینتر زبرا مدل ZXP1 کاربرد دارد. این ریبون قابلیت چاپ ۲۸۰ کارت PVC استاندارد را دارد و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این محصول می‌توان بر روی تمام کارت‌ها چاپ و آن‌ها را شخصی‌سازی نمود.

  • ریبون رنگی ۸۰۰۰۱۲

ریبون رنگی ۸۰۰۰۱۲ به صورت اورجینال ارائه شده است. با یک رول ریبون فوق می‌توان ۵۰۰ کارت پی وی سی را به چاپ رساند. دوام و کیفیت این ریبون بسیار بالا بوده و با استفاده از آن می‌توان روی انواع کارت‌ طراحی و چاپ نمود. پرینترهای زبرا مدل ZXP1 جهت چاپ بر روی کارت PVC از ریبون رنگی ۸۰۰۰۱۲ استفاده می‌کنند.

  • ریبون رنگی ۸۰۰۰۱۵

ریبون رنگی کد ۸۰۰۰۱۵ قادر به چاپ ۲۰۰ عدد کارت است. کیفیت و ماندگاری این ریبون بالا و به صورت  اورجینال به فروش می‌رسد. ریبون ZEBRA مدل ۸۰۰۰۱۵ برای چاپ بر روی انواع کارت‌های PVC مناسب است و در پرینترهای زبرا مدل ZXP1 استفاده می‌شود.

  • ریبون رنگی ۱۴۰-۸۰۰۰۱۱

ریبون تمام رنگی مدل فوق کاملا اورجینال است و با استفاده از آن می‌توان ۱۰۰ عدد کارت PVC را چاپ نمود. این ریبون در پرینترهای زبرا مدل ZXP1 قابل استفاده است و موجب شفافیت و کیفیت چاپ می‌شود.

  • ریبون رنگی ۷۴۰-۸۰۰۰۷۷

ریبون رنگی مدل ۲۴۰-۸۰۰۰۷۷ با بهترین کیفیت و دوام و ماندگاری بالایی توسط کمپانی زبرا تولید و عرضه شده است. هر رول این ریبون قادر به چاپ ۲۵۰ کارت است. این ریبون اورجینال در دستگاه پرینترهای زبرا ZXP1 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرینترهای سازگار با ریبون رنگی زبرا:

  • کارت پرینتر زبرا P430i
  • کارت پرینتر زبرا P420i
  • کارت پرینتر زبرا P330i
  • کارت پرینتر زبرا P320i
  • کارت پرینتر زبرا P310i
  • کارت پرینتر زبرا P520i
  • ریبون مشکی زبرا

ریبون مشکی ZEBRA از دو پنل مشکی (K) و لایه محافظ (O) تشکیل شده است. پنل مشکی یا همان پنل K برای چاپ متن و یا بارکد و چاپ مشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لایه محافظ که در اصطلاح به آن (overlay) می‌گویند جهت افزایش ماندگاری چاپ ایجاد کاربرد دارد. با استفاده از ریبون مشکی زبرا می‌توان بر روی تمام کارت‌های PVC استاندارد هستند چاپ و شخصی‌سازی نمود. چاپ با ریبون مشکی بر روی کارت‌های رنگ روشن و سفید، کارت طلایی و کارت‌های هوشمند امکان‌پذیر است. این مدل با چاپگرهای زبرا سازگاری دارد.


از انواع پرکاربرد ریبون مشکی عبارت است از:

 

  • ریبون مشکی زبرا مدل ۸۰۰۰۱۷

این ریبون از یک پنل مشکی و یک پنل پوشش محافظ ساخته شده است که روی سطح کارت قرار می‌گیرد. در واقع اگر به چاپگر های جوهر افشان دقت کنید، کارتریج به عنوان مخزن جوهر وظیفه رساندن جوهر به پرینتر را دارد، ریبون‌ ها هم در پرینترها نیز همین وظیفه را انجام می‌دهند و با همان تنوع می‌تواند جوهر لازم را فراهم کند.

  • ریبون تک رنگ زبرا

ریبون تک رنگ ZEBRA از یک پنل رنگی به رنگ مشکی، طلایی، سفید، قرمز و … همراه با پنل (O) بعنوان محافظ چاپ تشکیل شده است؛ که می‌توان از آن‌ها برای چاپ متن و همچنین خطوط رنگی در یک یا هر دو طرف کارت استفاده نمود. این دسته از ریبون‌ ها توانایی چاپ بر روی کارت‌های خام سفید و رنگی PVC را دارند. ریبون‌ های تک رنگ را می‌توان در رنگ‌بندی‌های متنوعی یافت و متناسب با نیاز هر یک را مورد استفاده قرار داد. لازم به ذکر است که اگر نیاز داشته باشید با یک رنگ خاص روی کارت پی وی سی عملیات چاپ را انجام دهید دیگر نیاز به استفاده از ریبون رنگی نیست و می‌توانید از ریبون‌ های تک رنگ استفاده کنید که از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این دسته از مواد مصرفی با تمامی دستگاه‌ های کارت پرینتر شرکت زبرا سازگاری دارد.

از انواع پرکاربرد ریبون تک رنگ زبرا عبارت است از:

 

  • ریبون سفید زبرا مدل ۸۰۰۰۱۱

این مدل کاملا اورجینال است و دارای ماندگاری بالایی است. ریبون تک رنگ سفید مدل ۸۰۰۰۱۱ بسیار با کیفیت بوده و قابلیت چاپ ۵۰۰ کارت را دارد. ریبون فوق برای پرینتر های زبرا مدل ZXP1 مناسب است. با استفاده از این ریبون به همراه پرینتر ZEBRA می‌توان روی تمام کارت‌ های PVC استاندارد چاپ انجام داد.

  • ریبون هولوگرام زبرا

ریبون هولوگرام زبرا کاربردهای متفاوتی دارد و اغلب برای چاپ‌های امنیتی و ممانعت از جعل و سوء استفاده‌های احتمالی از انواع کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پرفروش‌ترین نوع این محصول ریبون هولوگرام ۸۰۰۰۱۵-۱۲۰ است.

آموزش جایگذاری ریبون زبرا

قیمت ریبون زبرا

ریبون‌ ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند و هر کدام دارای جنس، کیفیت و ماندگاری گوناگونی هستند. ریبون‌های Zebra از لحاظ ظاهر مشابه یکدیگر هستند ولی به دلیل متریال‌های مورد استفاده در آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. دلیل دیگری که باعث تفاوت قیمت ریبون‌ ها با یکدیگر می‌شود، تعداد چاپ و در واقع قابلیت چاپ آن هاست. پس به طور کلی کیفیت و ماندگاری چاپ، متریال مورد استفاده و تعداد چاپ، تفاوت قیمت را بین انواع ریبون‌ ها ایجاد می‌کند. این روزها قیمت این مواد مصرفی با توجه به نوسانات ارز در حال تغییر است و قیمت ثابتی ندارند. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از قیمت ریبون و خرید آن می‌توانید با فروشگاه ریبون‌ها که ریبون‌های اورجینال و با کیفیت را ارائه می‌دهد، تماس حاصل فرمایید.

خرید ریبون زبرا

برای انتخاب مناسب‌ترین ریبون باید به کیفیت و ماندگاری چاپ، تعداد چاپ و همچنین قیمت آن توجه نمایید. هر یک از مواد مصرفی زبرا تیراژ چاپ متفاوتی دارند، به صورتی که با استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توان تعداد مشخصی از کارت‌ های PVC را چاپ نمود. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خرید به تیراژ ریبون دقت نمایید. لازم به ذکر است که کیفیت ریبون‌ ها با کیفیت چاپ روی کارت پی وی سی رابطه مستقیم دارد. استفاده از ریبون‌ های فاقد کیفیت برای چاپ، موجب آسیب دیدن هد پرینتر می‌گردد. در نظر داشته باشید که ریبون‌ های اورجینال نسبت به ریبون‌های غیر اورجینال کیفیت چاپ بالاتری دارند و اثر آلودگی کمتری روی دستگاه دارند. پس می‌بایست پیش از خرید ریبون زبرا، در خصوص کارکرد و کیفیت آن و اصل و غیر اصل بودن آن اطلاعاتی را کسب نمایید.

محصولات ریبون Zebra