ریبون هایتی

ریبون هایتی جوهر مخصوص پرینترهای هایتی است که برای چاپ کارت پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برای چاپ کارت علاوه بر داشتن پرینتر مخصوص نیاز به رول پرینتر HITI است، که فرایند چاپ بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. رول رنگی چاپگر کارت با توجه به موارد استفاده ای که دارند، ابعاد و ویژگی های متفاوتی را شامل می‌شوند. ریبون شامل تعدادی پنل با چند رنگ متفاوت است. پنل های این ریبون به صورت نوارهای رنگی هستند که پس از قرار گرفتن در زیر هد پرینتر کارت، رنگ‌های پنل‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و رنگ‌های مختلفی را برای چاپ روی کارت PVC ایجاد می‌کنند. ریبون های تولید شده توسط برند هایتی انواع مختلفی دارند و از نظر کیفیت متریال، نوع رنگ و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. ریبون‌ ها به صورت اورجینال و کره ای در بازار ایران عرضه می‌شوند.

ریبون‌های اورجینال شامل سری پرینترهای هایتی با مدل CS200 و CS320 هستند که در رنگ‌های مشکی، طلایی، نقره ای، قرمز، سفید عرضه می‌شوند. هر یک از این ریبون‌ ها قابلیت های چاپی مختلف و کیفیت متفاوتی دارند و برای چاپ نوع خاصی از کارت ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع ریبون پرینتر HITI

ریبون های برند هایتی انواع مختلفی دارند که هر یک برای اهداف مختلف و چاپ نوع خاصی از کارت های پی وی سی یا چاپ قسمت های مختلف کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هر رول از این ریبون ها امکان چاپ تعداد مشخصی کارت وجود دارد. کاربرد اصلی ریبون چاپگر هایتی در پرینتر Cs200 و Cs320 است. در واقع ریبون‌ها بر اساس مدل پرینتر انتخاب می شوند و بر اساس هدف چاپ می توان از انواع آن‌ها استفاده نمود. بنابراین پیش از استفاده از این محصول، باید مطمئن شوید کدام نوع در پرینتر مورد نظرتان قابل استفاده است.

  • ریبون تک رنگ هایتی

این ریبون تک رنگ فقط دارای یک پنل به رنگ مشکی، طلایی، سفید، قرمز و ... است؛ که از آن ها برای چاپ متن و همچنین خطوط رنگی در یک یا هر دو طرف کارت استفاده می شود. از رایج ترین نوع این ریبون‌ها می توان به ریبون طلایی هایتی که فقط شامل یک پنل طلایی رنگ است، و ریبون نقره ای هایتی که یک پنل به رنگ نقره ای دارد اشاره نمود. هر دوی این ریبون‌ها با چاپگرهای هایتی  CS22E و CS200E سازگار هستند و معمولا برای چاپ متن، آرم، لوگو و طرح های خاص به کار می‌روند.

  • ریبون مشکی هایتی

ریبون مشکی هایتی جزو ریبون های مقرون به صرفه و اقتصادی است که و برای چاپ طرح و متن مشکی روی کارت PVC مناسب است. این ریبون یک پنل به رنگ مشکی دارد که با استفاده از آن می‌توان اقدام به چاپ نام و نام خانوادگی، شماره سریال، شماره عضویت و هر قسمت از کارت که نیاز به رنگ مشکی دارند نمود. بنابراین هر زمان که قصد داشته باشیم در هزینه چاپ کارت پی وی سی صرفه جویی کنیم استفاده از ریبون تک رنگ مشکی k می‌تواند مفید واقع شود. این ریبون که با چاپگرهای هایتی Hiti CS200 ، CS200e ، CS220e سازگار است؛ در دو مدل K و KO وجود دارد که قابلیت چاپ ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ کارت PVC را دارد.

  • ریبون رنگی هایتی

ریبون فوق که به ریبون ۵ پنل هایتی نیز معروف است که جزو ریبون‌ های پرکاربرد و مطرح چاپگرهای هایتی است که نسبت به ریبون های دیگر استفاده بیشتری دارد. این ریبون شامل پنج پنل به رنگ‌های Yellow(زرد) – Magenta(قرمز) Cyan – (آبی) و پنل O (پوشش محافظتی) است و برای چاپ تصاویر و متن به کار می‌رود. هر پنل یک رنگ اصلی محسوب می‌شود که در هنگام چاپ به صورت لایه‌ ای و نوبتی روی کارت خام PVC رنگ‌ها چاپ می‌شود. دستگاه چاپ کارت PVC با ترکیب کردن این رنگ‌ها با هم، رنگ‌های مختلف را می‌سازد. ریبون رنگی HITI امکان چاپ تک رنگ و تمام رنگی را دارد، اما با توجه به اینکه در هر دو چاپ، یک پنل از ریبون خواهد سوخت، در زمان استفاده از این ریبون چاپ تمام رنگ توصیه می‌شود. از انواع این ریبون‌ها می توان به ریبون YMCKO، ریبون YMCKOK، ریبون رنگی YMCKO 1/2 اشاره نمود.

  • ریبون اسکرچ هایتی

ریبون اسکرچ هایتی برای محافظت از اطلاعات چاپ شده روی کارت PVC به کار می رود. این ریبون با چاپگر هایتی CS200 سازگار است. با استفاده از این ریبون می‌توان اطلاعات محرمانه نظیر کد، کد شارژ، کد تخفیف و… روی کارت را مخفی نمود. ریبون اسکرچ اولیس به وسیله حرارت روی کارت چاپ زده می‌شود؛ افراد با خراشیدن این پوشش امنیتی می‌توانند اطلاعات چاپ شده روی کارت را مشاهده نمایند.

کاربرد ریبون پرینتر HITI

از موارد استفاده این مواد مصرفی می توان به انواع چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت دانشجویی، چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت دانش آموزی و … اشاره نمود. چاپ انواع کارت PVC به وسیله چاپگرهای Hiti CS200 و و Hiti CS320 امکان پذیر است که برای چاپ از ریبون های هایتی CS200 و هایتی CS320 بهره می برند. برای اینکه به هد دستگاه پرینترتان آسیب وارد نشود و کیفیت کارت ها افزایش یابد بهتر است از ریبون‌های سازگار با پرینترتان استفاده نمایید. در ادامه کاربرد دو نوع ریبون پرمصرف را معرفی خواهیم نمود.

  • ریبون رنگی CS200: این ریبون ها برای چاپ با پرینتر Hiti CS200 مورد استفاده  قرار می گیرد؛ و قابلیت چاپ با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال مستقیم را دارد و قادر است ۴۰۰ کارت PVC را صورت یک رو و دو رو چاپ نماید. این محصول در دو مدل ۱۰۰۰ پرینت و ۲۰۰۰ پرینت عرضه می‌شود.
  • ریبون رنگی CS320: جهت چاپ با پرینتر Hiti CS320 مورد استفاده قرار می گیرد؛ و قابلیت چاپ با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال غیر مستقیم را دارد. و قادر است ۲۰۰ کارت PVC را به صورت یک رو و دو رو چاپ نماید. این محصول در یک مدل ۱۰۰۰ پررینت عرضه می‌شود.

آموزش جایگذاری ریبون هایتی

قیمت ریبون هایتی

همانطور که گفته شد، ریبون ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. هر کدام  جنس، کیفیت و ماندگاری ویژه ای دارند. ریبون های hiti از لحاظ ظاهر مشابه یکدیگر هستند ولی به دلیل متریال های مورد استفاده در آن ها قیمت متفاوتی دارند. دلیل دیگری که باعث تفاوت قیمت ریبون HITI می‌شود، تعداد چاپ و در واقع قابلیت چاپ آن است. پس به طور کلی کیفیت و ماندگاری چاپ، متریال مورد استفاده و تعداد چاپ، تفاوت قیمت را بین انواع ریبون‌ها ایجاد می کند. این روزها قیمت این محصولات با توجه به نوسانات ارز در حال تغییر است و قیمت ثابتی ندارند. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از قیمت و خرید ریبون می‌توانید با فروشگاه ریبون‌ها که ریبون‌های اورجینال و با کیفیت را ارائه می‌دهد، تماس حاصل فرمایید.

خرید ریبون هایتی

پس از راه اندازی پرینتر و جهت آغاز فرآیند چاپ به ریبون نیاز دارید. این ریبون‌ ها انواع مختلفی دارند که باید بر اساس مدل پرینتر انتخاب شوند. برای جلوگیری از آسیب به پرینتر باید از ریبون‌های اورجینال و با ضمانت استفاده نمایید. برای انتخاب مناسب ترین ریبون باید به کیفیت و ماندگاری چاپ، تعداد چاپ و همچنین قیمت آن توجه نمایید. هر یک از مواد مصرفی هایتی تیراژ چاپ متفاوتی دارند، به صورتی که با استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توان تعداد مشخصی از کارت های PVC را چاپ نمود. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خرید به تیراژ ریبون دقت نمایید. کیفیت ریبون با کیفیت چاپ رابطه مستقیم دارد. استفاده از ریبون های فاقد ‌کیفیت برای چاپ، موجب آسیب دیدن هد پرینتر می‌گردد.

ضمنا ریبون های اورجینال نسبت به ریبون های غیر اورجینال کیفیت چاپ بالاتری دارند و اثر آلودگی کمتری روی دستگاه دارند. پس پیش از خرید ریبون، در خصوص کارکرد و کیفیت و اصل و غیر اصل بودن آن اطلاعات کسب نمایید.

محصولات ریبون Hiti