ریبون فارگو FARGO به منظور چاپ کارت پی وی سی در پرینترهای فارگو مورد استفاده قرار می گیرد. ریبون نوعی جوهر مخصوص است که از آن به جای جوهرهای معمولی جهت چاپ در چاپگرها استفاده می شود. در واقع برای چاپ کارت علاوه بر داشتن پرینتر مخصوص نیاز به رول پرینتر Fargo است، که فرآیند چاپ بر روی آن ها صورت می گیرد. ریبون‌‎ها دارای انواع گوناگونی هستند که قابلیت های چاپی مختلف و کیفیت متفاوتی دارند و هریک مختص چاپ نوع خاصی از کارت ها هستند. ریبون پرینتر فارگو یکی از بهترین ریبون های موجود در بازار و از معروف ترین برندها در صنعت چاپ به حساب می آید؛ از مواد درجه یک تولید شده و قادر به چاپ انواع کارت PVC مانند چاپ کارت پرسنلی، چاپ کارت شناسایی، چاپ کارت هوشمند، چاپ کارت هدیه، چاپ کارت گارانتی و … با بهترین کیفیت است.

 

این دسته از ریبون‌ها دوام و ماندگاری بالایی دارند و در برابر سایش و رطوبت مقاوم هستند و به همین علت می‌توان از آن‌ها جهت چاپ کارت‌های با دوام استفاده نمود. ریبون‌های این برند در انواع و اقسام گوناگون با کدهای رنگی متفاوتی در بازار یافت می‌شوند. برای افزایش طول عمر پرینتر و حافظت از هد چاپ بهتر است از ریبون با کیفیت و اورجینال استفاده نمایید. ریبون اورجینال باعث افزایش کیفیت چاپ می‌شود و عمر مفید چاپگر را افزایش می‌دهد. در حال حاضر ریبون‌های ورودی به ایران همگی در صورت اورجینال بودن در کشور ژاپن تولید می‌شوند. شناخته شده ترین ریبون‌های اورجینال برند فارگو شامل ریبون HDP5000 ، C50 و DTC1000 هستند که در رنگ های متنوعی وجود دارند. هر یک از این ریبون‌ها قابلیت های چاپی مختلف و کیفیت متفاوتی دارند و برای چاپ نوع خاصی از کارت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع ریبون فارگو Fargo

ریبون فارگو انواع مختلفی دارد که هر یک برای اهداف مختلف و چاپ نوع خاصی از کارت های پی وی سی یا چاپ قسمت های مختلف کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با هر رول از این ریبون ها امکان چاپ تعداد مشخصی کارت وجود دارد. کاربرد اصلی ریبون چاپگر Fargo در پرینتر فارگو HDP5000 و فارگو C50 است. ریبون‌ها بر اساس مدل پرینتر و تکنولوژی چاپ آن انتخاب می شوند و بر مبنای نیاز و هدف کاربر می توان از انواع آن‌ها استفاده نمود. بنابراین پیش از استفاده از این محصول، باید مطمئن شوید کدام نوع از آن ها در پرینتر مورد نظرتان قابل استفاده است.

ریبون های فارگو بر اساس رنگ شامل انواع زیر هستند:  
  • ریبون رنگی فارگو

ریبون COLOR RIBBON FARGO شامل پنج پنل به رنگ‌های Yellow (زرد) – Magenta (قرمز) Cyan – (آبی) و پنل O (پوشش محافظتی) است و برای چاپ ترکیبی از تصاویر و متن مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر پنل یک رنگ اصلی محسوب می‌شود که در هنگام چاپ به صورت لایه‌ای و نوبتی روی کارت خام PVC رنگ‌ها چاپ می‌شود. پرینترهای چاپ کارت توانایی تولید رنگ مشکی خالص را با ترکیب سه رنگ YMC ندارند، بنابراین در ریبون YMCKO پنل مشکی K نیز وجود دارد تا امکان چاپ رنگ مشکی با کیفیت بیشتر و بهتر وجود داشته باشد. ریبون رنگی فارگو امکان چاپ تک رنگ و تمام رنگی را دارد، اما به این دلیل که در هر دو چاپ یک پنل از ریبون خواهد سوخت، بهتر است از این ریبون برای چاپ تمام رنگ استفاده شود. از انواع ریبون‌ های رنگی این برند می‌توان به ریبون YMC، ریبون YMCKO، ریبون YMCFK اشاره نمود.

  • ریبون تک رنگ فارگو

ریبون تک رنگ Fargo فقط دارای یک پنل به رنگ مشکی، طلایی، سفید، قرمز و … است؛ که از آن‌ها برای چاپ متن و همچنین خطوط رنگی در یک یا هر دو طرف کارت استفاده می‌شود. از رایج‌ترین نوع این ریبون‌ ها می‌توان به ریبون سفید فارگو که فقط شامل یک پنل سفید رنگ است اشاره نمود. این ریبون قابل استفاده در چاپگر های فارگو HDP5000 و C50 قابل استفاده است.

 
  • ریبون مشکی فارگو

ریبون مشکی FARGO جزو ریبون‌ های مقرون به صرفه و اقتصادی است که و برای چاپ طرح و متن مشکی روی کارت PVC مناسب است. این ریبون یک پنل به رنگ مشکی دارد که با استفاده از آن می‌توان اقدام به چاپ نام و نام خانوادگی، شماره سریال، شماره عضویت و هر قسمت از کارت که نیاز به رنگ مشکی دارند نمود. بنابراین هر زمان که قصد داشته باشیم در هزینه چاپ کارت پی وی سی صرفه جویی کنیم استفاده از ریبون تک رنگ مشکی K می‌تواند مفید واقع شود. ریبون مشکی فارگو که با پرینتر های مدل DTC1000۰M، DTC1000، DTC4000 سازگار است؛ قابلیت چاپ ۱۰۰۰ عدد کارت PVC بصورت یکرو را دارد.

 
  • لمینت فارگو

LAMINATE RIBBON FARGO یک لایه شفاف محافظتی هست که بعد از پروسه چاپ بر روی کارت قرار می‌گیرد و باعث تثبیت و ماندگاری بیشتر طرح بر روی کارت می‌شود. این لایه محافظتی سبب می‌شود تا دوام و ماندگاری کارت بیشتر شود و کارت‌ها در برابر عواملی چون سایش و محو شدن طرح روی آن مصون بمانند. لمینت‌ها انواع بسیار متنوعی دارند، جنس‌های گوناگون لمینیت عمر و دوام کارت را به ۲ تا ۱۰ سال افزایش می‌دهند. برای چاپ لمینت ابتدا کارت چاپ می‌شود و در مرحله‌ بعدی عملیات لمینت روی آن انجام می‌شود. دمای بسیار بالای لمینیتور (۱۴۰-۱۹۰ درجه) سبب می‌شود تا لمینت کاملا روی کارت بچسبد.

  • فیلم فارگو

فیلم فارگو یک پوشش کاملا شفاف و روشن است که در پرینترهای با تکنولوژی چاپ غیرمستقیم نظیر پرینتر Fargo HDP5000 بعنوان واسط بین ریبون و کارت عمل می‌نماید. در این پرینتر ها هنگام چاپ هد دستگاه با کارت PVC هیچ‌گونه تماسی ندارد، می‌توان گفت یکی از مزیت‎های اصلی تکنولوژی غیرمستقیم، نبود تماس کارت و هد چاپگر است. این محصول نه تنها کیفیت را به کارت‌های چاپ شده اضافه می‌کند، بلکه باعث دوام کارت نیز می‌شود. وظیفه فیلم انتقال تصویر انتخاب شده برای چاپ بر روی کارت است. به این صورت که هد دستگاه، ابتدا تصویر را به جای کارت روی فیلم چاپ کرده و سپس فیلم آن را روی کارت منتقل می‌کند.

ریبون های فارگو بر اساس مدل پرینتر شامل انواع زیر هستند:

  • ریبون Fargo HDP5000

ریبون فارگو ۵۰۰۰ و فیلم فارگو ۵۰۰۰ از مواد مصرفی چاپگر فارگو HDP5000 است. در این پرینترها از ریبون‌های YMCK، YMCFK، YMCKO و k استفاده می‌شود. این ریبون از تعدادی پنل رنگی است که با قرار گرفتن زیر هد چاپ و با استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف، قابلیت چاپ روی فیلم و کارت‌های PVC را دارد. روش چاپ این پرینترها، غیر مستقیم است. فرایند چاپ ایتدا بر روی فیلم و سپس از فیلم به کارت. منتقل می‌شود.

  • ریبون Fargo C50

ریبون Fargo C50 از مواد مصرفی پرینتر کارت فارگو C50 است. در این دستگاه چاپ از دو نوع ریبون YMCKO و K استفاده می‌شود. تکنولوژی چاپ در این پرینتر به صورت چاپ مستقیم است، یعنی هد چاپگر بر روی ریبون قرار می‌گیرد و از طریق انتقال حرارت، اطلاعات بر روی کارت چاپ می‌شود. ریبون رنگی فارگو C50 قابلیت چاپ ۲۵۰ عدد کارت و ریبون مشکی توانایی چاپ ۱۰۰۰ عدد کارت تک رو را دارد.

 
  • ریبون Fargo DTC

Ribbon Fargo DTC از مواد مصرفی پرینتر کارت فارگو c50 است. تکنولوژی چاپ در این پرینتر به صورت چاپ مستقیم است، یعنی هد چاپگر بر روی ریبون قرار می‌گیرد و از طریق انتقال حرارت، اطلاعات بر روی کارت چاپ می‌شود. ریبون رنگی DTC قابلیت ۲۵۰ عدد کارت تک رو و ریبون مشکی DTC توانایی ۱۰۰۰ عدد کارت را دارد.

 

آموزش جایگذاری ریبون فارگو Fargo

 
  • کاربرد ریبون Fargo

ریبون فارگو جهت چاپ رنگی انواع کارت (PVC) به همراه متن و یا بارکد تک رنگ بر روی انواع کارت‌ پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ریبون‌ها مناسب برای چاپ تمام رنگی بر روی کارت‌های پرسنلی، کارت تردد، چاپ کارت‌های شناسایی، و غیره… هستند.

 

قیمت ریبون فارگو

همانطور که گفته شد، ریبون‌ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. هر کدام جنس، کیفیت و ماندگاری ویژه‌ای دارند. ریبون‌های Fargo از لحاظ ظاهر مشابه یکدیگر هستند ولی به دلیل متریال‌های مورد استفاده در آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. دلیل دیگری که باعث تفاوت قیمت ریبون می‌شود، تعداد چاپ و در واقع قابلیت چاپ آن است. پس به طور کلی کیفیت و ماندگاری چاپ، متریال مورد استفاده و تعداد چاپ، تفاوت قیمت را بین انواع ریبون‌ ها ایجاد می‌کند. این روزها قیمت این محصولات با توجه به نوسانات ارز در حال تغییر است و قیمت ثابتی ندارند. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از قیمت ریبون رنگی فارگو و خرید ریبون فارگو می‌توانید با فروشگاه ریبون‌ها که ریبون‌های اورجینال و با کیفیت را ارائه می‌دهد، تماس حاصل فرمایید.

 

خرید ریبون فارگو

برای خرید هر محصولی ابتدا باید اطلاعاتی درباره ویژگی‌ها و کارایی و همچنین کیفیت و قیمت داشته باشید تا با اطمینان بیشتری تصمیم به خرید نمایید. در زیر نکاتی پیرامون خرید ریبون فارگو ارائه می‌نماییم.

به طور کلی ریبون‌ ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که جنس، کیفیت و ماندگاری و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را  دارند. نکته‌ای باید به آن توجه نمایید این است که ریبون‌ ها از لحاظ شکل ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند و دلیل تمایزشان مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد. توجه به ابعاد ریبون‌ ها حائز اهمیت است. این محصول در ابعاد (طول و عرض) گوناگونی تولید و عرضه می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید این است که طول آن نشان دهنده تعداد چاپ است و عرض ریبون مورد نظرتان باید منطبق با پرینتر باشد. پس برای اطلاع از تعداد چاپ باید طول ریبون مورد نظرتان را بدانید.

محصولات ریبون Fargo